30 Ağustos 2009 Pazar

MİLLİ EĞİTİM VAKFI BURSLARI

Karşılıksız Öğrenci Bursları
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ortaöğretim (Özel öğretim kurumları hariç) kurumlarında öğrenim gören, maddî olanakları yetersiz ve başarılı öğrenciler ile Devlet Üniversitelerinde öğrenim gören öğrencilerden (Açıköğretim Fakültesi ve özel üniversiteler ile yurtdışında öğrenim gören öğrenciler hariç) eğitim giderleri için katkı sağlamak amacıyla öğrenci bursları verilmekteydi.
Ancak; 5072 Sayılı Dernek ve Vakıfların Kamu Kurum ve Kuruluşları ile İlişkilerine Dair Kanunun 29 Ocak 2004 tarih ve 25361 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanmasının ardından gelir kaynaklarımızda gerçekleşen değişiklikler nedeniyle, geçmiş yıllardan burs alan öğrencilerin tüm hakları saklı kalması kaydıyla, 2004-2005 öğretim yılında, burs kontenjanları kullanılamayacak, yeni bursiyer kabul edilemeyecektir.
Bugüne değin, 25.075 öğrenciye öğrenim yardımı yapıldı. Bu bağlamda 16.356 ilk ve ortaöğrenim öğrencisi ile 7.245 yüksek öğrenim öğrencisine karşılıksız burs verildi. 1.474 öğrenci de Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı yatılı okullarda bütün masrafları karşılanarak okutuldu.
Şartlı Bağışlarla Verilen Burslar:
Vakfımıza yapılan bağışlar nedeniyle verilen burslar; bağışçının belirlediği şartlara göre verilmektedir. Bağışı yapan hayırseverin adıyla anılan bu burslar, vakfın karşılıksız burslarıyla aynı dönem ve miktarlarda ödenmektedir.
M.Kâzım TANER, M.Faik SAN, Lütfü KILIÇÖTE, Hatice DURAN, M.Müstecabi YÜKSEL, Dr.Münevver KATIÖZ, Hayriye-Hüseyin TİĞİN, Şafak-Melih ÇETİN adlı bağışçılarımızın şartlarına uygun olarak; toplam 41 öğrenci burs almaya devam etmektedir.
Mezun olan 227 öğrenciyle birlikte, bu yıla kadar 268 öğrenci bu burslardan yararlandı.
Tüm bu özel burslarda, burs miktarı her yılın Ocak ayında Merkez Yönetim Kurulunca Vakfımızın maddî olanaklarına göre yeniden belirlenir. Yine tüm özel burslarda, Burs Yönetmeliğimiz ile genelgemizdeki şartları taşıyan öğrenciler burs alır.
M.KÂZIM TANER BURSU:
Vakfımıza vasiyet yoluyla şartlı bağışta bulunan hayırsever merhum Mehmet Kâzım TANER’in vasiyeti doğrultusunda, Nevşehir-Kaymaklı doğumlu olup, mesleki eğitim gören ortaöğretim ve yükseköğretim öğrencilerine 1991 yılının Şubat ayından itibaren M.Kâzım TANER adına burs verilmektedir. Bugüne kadar 170 öğrenci bu burstan yararlanmıştır.
M.FAİK SAN BURSU:
23 Aralık 1993 tarihinde hayırsever bağışçı Mithat SAN 300.000.000.-TL'sı bağış yaparak, babası Mehmet Faik SAN adına özel burs verilmesini istemiştir. Bu bağış doğrultusunda, Gaziantep-Nizip doğumlu olan ve Nizip Endüstri Meslek Lisesi’nde öğrenim gören 10 öğrenciye 1994 yılından itibaren Mehmet Faik SAN adına burs verilmekteydi. 01.08.2004 tarihinden itibaren verilmemektedir. Bugüne kadar 31 öğrenci bu burstan yararlanmıştır.
LÜTFÜ KILIÇÖTE BURSU:
Hayırsever vatandaşımız merhum Lütfü KILIÇÖTE’nin Vakfımıza verilmesini vasiyet ettiği para bağışı olan 13.11.1992 tarihinde 93.000.000.-TL.'sı ve 03.12.1992 tarihinde de 90.000.000.-TL.'sı kardeşi Fikret KILIÇÖTE tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu bağış doğrultusunda, 1993-1994 öğretim yılından itibaren, Van doğumlu olan ve Van ilinde öğrenim gören öğrencilere Lütfü KILIÇÖTE adına burs verilmektedir. Bugüne kadar 32 öğrenci bu burstan yararlanmıştır.
M.MÜSTECABİ YÜKSEL BURSU:
1995 Öğretim yılından itibaren Vakfımızın seçtiği ortaöğretim ve yükseköğretim öğrencilerine, 1995 öğretim yılından itibaren M.Müstecabi YÜKSEL adına burs verilmekteydi. 01.08.2004 tarihinden itibaren verilmemektedir. Bugüne kadar 16 öğrenci bu burstan yararlanmıştır.
HAYRİYE-HÜSEYİN TİGİN BURSU:
Kendilerinin belirledikleri bir yükseköğretim öğrencisine burs verilmesi şartıyla bağış yapan Hayriye-Hüseyin TİĞİN adına, 1999 öğretim yılından itibaren burs verilmektedir. 4.11.1999 tarihinde 300.000.000.-TL., 22.11.1999 tarihinde 200.000.000.-TL. ve 07.03.2000 tarihinde 200.000.000.-TL. olmak üzere toplam 700.000.000.-TL. 'sı bağış yapmışlardır. Bugüne Kadar 2 öğrenci bu burstan yararlanmıştır.
HATİCE DURAN BURSU:
Merhume Hatice DURAN’ın kızları Macide AKIN, Gülşen AYDEMİR ve Mukadder ÇELİK tarafından 30 Nisan 1999 tarihinde anneleri adına burs verilmek şartıyla, 1.500.000.000.-TL.'sı bağış yapılmıştır. Bu bağış doğrultusunda, 1999-2000 öğretim yılından itibaren, Çankırı-Çerkeş doğumlu olup, Çerkeş Lisesi’nde öğrenim gören veya ortaöğrenimini Çerkeş Lisesi’nde tamamlayarak, bir yükseköğretim kurumuna kayıt yaptıran öğrencilere öğrenimleri sona erinceye kadar Hatice DURAN adına burs verilmektedir. Bugüne kadar 6 öğrenci bu burstan yararlanmıştır.
DR. MÜNEVVER KATIÖZ YÜKSEKÖĞRENİM BURSU:
Hayırsever bağışçımız Dr.Münevver KATIÖZ tarafından, Vakfımıza 08 Ocak 2001 tarihinde Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinden iki öğrenciye burs verilmek şartıyla, 5.040.000.000.-TL.'sı bağış yapılmıştır. Bu bağış doğrultusunda, 2001 yılı Ocak ayından itibaren Dr. Münevver KATIÖZ adına burs verilmektedir. Bugüne kadar 2 öğrenci bu burstan yararlanmıştır.
ŞAFAK-MELİH ÇETİN BURSU:
2003-2004 öğretim yılından itibaren öğrenimleri sona erinceye kadar 10 ortaöğretim öğrencisine Şafak-Melih ÇETİN adına burs verilmektedir. Bugüne kadar 9 öğrenci bu burstan yararlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder