30 Ağustos 2009 Pazar

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ahmet Piriştina Eğitim Yardımı Sandığı Bursu



“Ahmet Piriştina bursu Sıkça Sorulan Sorular”


Ahmet Piriştina bursu olarak bilinen orijinal adıyla İzmir Büyükşehir Belediyesi Ahmet Piriştina Eğitim Yardımı Sandığı Bursu; yüksek öğrenim kurumlarında öğrenim görmekte olan başarılı öğrencilerin akılcı, çağdaş, bağımsız düşünen, araştırmacı, yeniliklere açık bireyler olarak yetiştirilmesine destek olmak, amacıyla ailesi İzmir il sınırları içerisinde ikamet eden veya İzmir il sınırları içerisindeki öğrenim kurumlarından birinde öğrenim gören öğrencilere sunulan eğitim bursudur.
Ahmet Piriştina bursu "Eğitime Destek Kampanyası”yla İzmir'de birçok okulun bakım ve onarımını gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin öncülüğünde katkı sağlayan kurum ve kuruluşların ve eğitime gönül vermiş vatandaşların da desteği ile, aşağıdaki kriterler doğrultusunda ekonomik desteğe ihtiyaç duyan başarılı üniversite öğrencilerinin yararlanabileceği bir bursun oluşturulması amacıyla hayata geçirilmiştir.
Ahmet Piriştina bursundan 2007 yılı Mayıs ayı değerlendirmeleriyle 15 bin 437 İzmir il sınırları içerisinde ikamet eden veya eğitimini sürdüren, maddi olanakları kısıtlı ailelerin yüksek öğrenim kurumlarında okuyan başarılı veya kimsesiz, yetim ve öksüz öğrenciler yararlanmaktadır.
Ahmet Piriştina Burs Başvurusu – Piriştina Bursuna Kimler Başvurabilir
İzmir Büyükşehir Belediyesi Ahmet Piristina Eğitim Yardımı Sandığı Yönetmeliği gereği bursa başvuracak öğrencilerde aşağıda belirtilen şartlar aranıyor.
a) Türk vatandaşı olmak,
b) Taksirli suçlar hariç, affa uğramış olsalar bile devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma gibi yüz kızartıcı bir fiilden dolayı hapis cezasından hükümlü bulunmamak,
c) Annesi ve babası veya her ikisi de vefat etmiş olanlar hariç, herhangi bir kurum ve kuruluştan Belediyece yapılacak eğitim yardımı tutarından fazla burs alamamak (diğer kurum ve kuruluşlardan alınan burs miktarı Belediyece ödenen burs miktarından az ise burs almaya hak kazanmak koşuluyla yalnızca aradaki fark ödenir.
d) Ailesi İzmir il sınırları içerisinde ikamet ediyor olmak veya İzmir il sınırları içerisindeki öğrenim kurumlarından birinde öğrenim görüyor olmak,
e) Öğrenim kurumuna yeni kayıt yaptırmış olanlar hariç diğerlerinin bir üst sınıfa ya da sömestre %80 başarı ile geçmiş olmak,
f) Bir yüksek öğretim kurumundan mezun olmuş olmamak,(ön lisans düzeyinde bir yüksek öğretim programı bitirip lisans düzeyinde yüksek öğretim programına devam edecekler ile mastır ve doktora öğrencileri hariç)
g) Öğretim kurumlarında ek süre (öğrencinin öğretim kurumuna giriş yılı itibariyle normal öğrenim süresini aşan süreyi) öğrenim görüyor olmamak,
h) Burs başvurularının kabul edildiği tarihte okula giriş tarihi itibariyle bir öğretim yılı kaybı olan öğrenci olmamak,
Koşulları aranmaktadır.
Ahmet Piriştina bursu başvuru formu
Ahmet Piriştina bursu başvuru formu www.izmir.bel.tr adresinden elde edilebilir. Piriştina bursu için şahsi yapılan başvuruların kabul edilmediğini vurgulamak gerektiğini düşünüyorum.
Ahmet Piriştina Bursu Sonuçları – Piriştina Bursu Sonuçları nasıl belirleniyor?
Ahmet Piriştina bursu için başvuruda bulunan öğrencilerin durum değerlendirmeleri;
Başvuruda bulunan öğrencilerin beyanları, %30'u gelir durumu, %30'u taşınmaz mal durumu, %30'u taşınır mal durumu, %10'u sosyal durumu esas alınarak hesaplanacak 2500 tavan puan üzerinden yapılmaktadır.
Buna göre; gelir durumu esas alınarak hesaplanacak tavan puan 750'yi, taşınmaz mal durumu esas alınarak hesaplanacak tavan puan 750'yi, taşınır mal durumu esas alınarak hesaplanacak tavan puan 750'yi, sosyal durumu esas alınarak hesaplanacak tavan puan da 250'yi aşamaz.
Burs başvurularının tamamlanmasıyla birlikte değerlendirme süreci başlamaktadır. Değerlendirmeler sonucu burs başvuru hakkını elde eden öğrencilerin listesi www.izmir.bel.tr adresinde yayınlanır.
Ahmet Piriştina Bursu Sonuçları nasıl duyuruluyor?
Ahmet Piriştina bursuna yapılan başvuruların ardından gerekli değerlendirme yapılarak, uygun kriterlere sahip olduğu belirlenen öğrenciler www.izmir.bel.tr web sitesinden ilan ediliyor. Bu ilanda her aday öğrenci için randevu günü de belirtiliyor. İlgili günlerde İzmir Büyükşehir Belediyesi Burs Bürosuna gelen öğrenciler burada bulunan elektronik cihazdan sıra numarası almak kaydıyla kısa bir sürede görüşmeleri tamamlanıyor. Ayrıca Ahmet Piriştina bursuna başvuruyu hak kazanan öğrencilerin e-posta adreslerine de burs ile ilgili e-posta bilgisi gönderiliyor.
Ahmet Piriştina bursu geri ödemeli midir?
Başka yerden burs alıyorum Piriştina bursunu da alabilir miyim?
Ahmet Piriştina burs miktarı ne kadar?
Geçtiğimiz yıl Piriştina bursu aldım. Bu yıl da burs almak için ne yapmam gerekir?
Aynı aileden kaç kardeşe Piriştina bursu verilebilir?
Verilen burs parasını nereden temin edebilirim?
Ahmet Piriştina bursu anne-babası hayatta olmayan öğrencilere öncelik tanıyor mu?
Açık Öğretim Fakültesi öğrencileri bu burstan yararlanabiliyor mu?
Özürlü öğrencilerin burs öncelik hakkı var mı?
Ahmet Piriştina bursu için gereken belgeler nelerdir?
gibi sıkça sorulan soruların cevapları için
“Ahmet Piriştina bursu Sıkça Sorulan Sorular”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder