30 Ağustos 2009 Pazar

Karşılıksız Burs - Karşılıksız Burslar

Karşılıksız Burs Veren Yerler
Karşılıksız burslar burs veren kurum ve kuruluşların öğrencilere mecburi hizmet veya geri ödeme yükümlülüğü getirmeden verdikleri burslardır.
Türkiye’de Karşılıksız Burs Veren Kurum ve Kuruluşlardan bazıları şöyledir:

>> Alarko Bursları ve Alarko Eğitim ve Kültür Vakfı - Karşılıksız burslar
Alarko Kültür ve Eğitim Vakfının amacı, ulusumuzun çağdaş uygarlık seviyesine ulaşması için toplumumuzun eğitim ve kültür seviyesinin yükselmesine katkıda bulunmaktır. Alarko Kültür ve Eğitim Vakfı (ALEV), bu amaçla eğitim çağındaki başarılı ve kabiliyetli gençlerin yetişmesi için her yıl "Karşılıksız Burslar" vermektedir.

>> Hacı Ömer Sabancı Vakfı Bursları - Karşılıksız Burslar
Sabancı Vakfı Bursları başarılı ve maddi desteğe ihtiyacı olan öğrencilere verilmekte olup, karşılıksız ve öğrenciye bir mecburi hizmet ya da geri ödeme yükümlülüğü getirmez. Sabancı bursları, Ekim-Haziran arasında 9 ay süresince öğrencinin banka hesabına havale edilir.

>> ITO Bursu - İstanbul Ticaret Odası Bursu
İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından 1952 yılından bu yana her yıl artan sayıda karsiliksiz burs verilmektedir. Bugüne kadar burs imkanı sağlanan üniversite öğrenci sayısı 15.000’in üzerindedir.

>> Milli Eğitim Vakfı Bursları
Bugüne değin, 25.075 öğrenciye öğrenim yardımı yapıldı. Bu bağlamda 16.356 ilk ve ortaöğrenim öğrencisi ile 7.245 yüksek öğrenim öğrencisine karşılıksız burs verildi. 1.474 öğrenci de Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı yatılı okullarda bütün masrafları karşılanarak okutuldu.

>> TÜBİTAK Bursları – Tübitak BİDEB Bursları – Karşılıksız Burslar
2210 -TÜBİTAK Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı

Üniversitelerimizin tezli yüksek lisans programına kayıtlı öğrencilere karşılıksız burs verilir.Detaylı bilgi için tıklayınız.

2211 – TÜBİTAK Yurt İçi Doktora Burs Programı
Üniversitelerimizin lisans sonrası ya da yüksek lisans sonrası doktora programına kayıtlı öğrencilere karşılıksız burs verilir.Detaylı bilgi için tıklayınız.

>> Ankara Bursu -Ankara Büyükşehir Belediyesi Bursu
Ankara Büyükşehir Belediyesi, 2007-2008 eğitim döneminde de dar gelirli öğrencilere öğrenim bursu verdi. Ankara Büyükşehir Belediyesine yapılan burs başvurularının titizlikle incelenmesi sonucu yaklaşık 20 bin öğrenciye burs imkanı sağladı.

Yeni öğretim döneminde de ailesi Ankara'da ikamet eden ancak dışarıda okuyan veya Ankara'da okuyan dar gelirli ailelere mensup öğrencilere yönelik Büyükşehir burslardan yararlanmak isteyenler başvurularını, internet üzerinden yapacaklar. Ankara Büyükşehir Belediyesi web sitesinden belediye bursuna başvuru yapmak isteyenler gerekli burs başvuru formlarını doldurabilecekler. 2007-2008 öğretim yılında Ankara Büyükşehir Belediyesi bursuna başvuran öğrencilerden burs başvuru sonuçlarına göre 7 bin 500 yüksek öğrenim, 5 bin lise ve 7 bin 500 de ilköğretim öğrencisi faydalandı.

2008-2009 burs programına göre Ankara Büyükşehir Belediyesi, öğrencilerin başvurularını, yaptıkları beyana göre tespit edecek ve başvuru sitesinde ilan edilen belgeleri kendilerinden isteyerek, beyanların doğruluğuna göre burs kazananları kesinleştirecek. Beyanları ile belgelerdeki bilgiler arasında farklılıklar bulunan öğrencilerin yerine ise burs başvurusu yapan ve yedek listede olanlar alınacak. Öğrenciler karşılıksız olarak verilen bursları, kendilerine verilecek banka kartlarıyla alabilecekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder