Programın Amaçları
Marka İletişimi Önlisans Programının amacı, marka iletişimi ve pazarlama iletişiminin temel kavramlarını bilen ve bu kavramlar çerçevesinde oluşan teorik bilgiyi pratiğe dönüştürebilecek; kurum ve kuruluşların markalaşma sürecinin yönetilmesine yardımcı olabilecek; kendini gelişime ve geliştirmeye adamış; görev ve sorumluluklarının bilincinde, her türlü görevde kurumsal, kültürel, toplumsal ve etik değerlere, sosyal adalete saygılı personel yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Programa Kimler Kayıt Yaptırabilir?
Marka İletişimi Önlisans Programına kayıt olmanın pek çok yolu bulunmaktadır. Bu programa kayıt olabilmek için kayıt türleri ve koşullarını anlatan Nasıl Öğrenci Olabilirim? sayfasını inceleyebilirsiniz.
Okutulan Dersler - AKTS Kredileri
I.YARIYIL (Güz Dönemi) | ||||
Ders Kodu | Ders Adı | Zorunlu/Seçmeli | Teorik/Uygulama | AKTS |
ALM101U | Almanca 1 (ALM) | Zorunlu | 0+0 | 3.0 |
BİL101U | Temel Bilgi Teknolojileri I | Zorunlu | 3+0 | 3.0 |
FRA101U | Fransızca 1 (FRA) | Zorunlu | 0+0 | 3.0 |
İKT101U | İktisada Giriş | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
İLT107U | İletişim Bilgisi | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
İNG101U | Ingilizce 1 (ING) | Zorunlu | 0+0 | 3.0 |
İŞL107U | Genel İşletme | Zorunlu | 3+0 | 5.0 |
PSİ103U | Psikoloji | Zorunlu | 4+0 | 6.0 |
PZL103U | Pazarlama Yönetimi | Zorunlu | 3+0 | 5.0 |
Toplam | 36 |
II.YARIYIL (Bahar Dönemi) | ||||
Ders Kodu | Ders Adı | Zorunlu/Seçmeli | Teorik/Uygulama | AKTS |
ALM102U | Almanca 2 (ALM) | Zorunlu | 0+0 | 3.0 |
BİL102U | Temel Bilgi Teknolojileri II | Zorunlu | 3+0 | 3.0 |
FRA102U | Fransızca 2 (FRA) | Zorunlu | 0+0 | 3.0 |
HİT102U | Halkla İlişkiler | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
İLT110U | Uluslararası İletişim | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
İNG102U | Ingilizce 2 (ING) | Zorunlu | 0+0 | 3.0 |
MAİ102U | Marka ve Yönetimi | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
MAİ104U | Marka İletişiminde Analiz ve Araştırma I | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
PZL106U | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
TAR116U | Genel Uygarlık Tarihi | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
Toplam | 36 |
III.YARIYIL (Güz Dönemi) | ||||
Ders Kodu | Ders Adı | Zorunlu/Seçmeli | Teorik/Uygulama | AKTS |
İLT207U | İkna Edici İletişim | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
İŞY203U | Yenilik Yönetimi | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
MAİ201U | Reklamcılık | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
MAİ203U | Medya Planlama | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
PMY201U | Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
PZL209U | Tüketici Davranışları | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
TAR201U | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Zorunlu | 3+0 | 3.0 |
TÜR201U | Türk Dili I | Zorunlu | 3+0 | 3.0 |
Toplam | 30 |
IV.YARIYIL (Bahar Dönemi) | ||||
Ders Kodu | Ders Adı | Zorunlu/Seçmeli | Teorik/Uygulama | AKTS |
İLT206U | Dijital İletişim ve Yeni Medya | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
KÜL202U | Görsel Kültür | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
MAİ202U | Marka İletişiminde Analiz ve Araştırma II | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
MAİ204U | Marka İletişim Kampanyaları | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
MAİ206U | Marka İletişimi Tasarımı ve Uygulamaları | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
MAİ208U | Reklamda Yaratıcılık ve Yazarlık | Zorunlu | 3+0 | 4.0 |
TAR202U | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | Zorunlu | 3+0 | 3.0 |
TÜR202U | Türk Dili II | Zorunlu | 3+0 | 3.0 |
Toplam |
Sınavların Değerlendirilmesi ve Ders Geçme
Sınavların değerlendirilmesi ve ders geçme sistemi "Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" ile bu yönetmeliğin verdiği yetkiye istinaden hazırlanan “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Eğitim-Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları” ve “Anadolu Üniversitesi Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakülteleri Öğrenci Değerlendirme Sistemi Esasları”na göre belirlenir.
Sınavlar sayfasından;
- Sınavların nasıl yapıldığı ve organizasyonu,
- Sınavların hangi tarihlerde yapılacağı,
- Sınava girmek için gerekli belgeleri ve sınavda uyulacak kuralların neler olduğu,
- Sınav süreleri,
- Sınavda sorulan sorular ve cevapların yayınlanması,
- Sınav sonuçlarının ilan edilmesi,
- Sınav sonuçlarına yapılacak itirazlar
hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Ayrıca, sınavların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri bilmek ve derslerinizden nasıl geçebileceğinizi öğrenmek için Öğrenci Değerlendirme Sistemi sayfasından bilgi edinebilirsiniz.
Mezuniyet Koşulları
Marka İletişimi Önlisans Programında 120 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF, YZ, DZ notu olmayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.
Marka İletişimi Önlisans Programında mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler, “Açıköğretim Fakültesi Marka İletişimi Önlisans Programı Diploması” alırlar.
Dikey Geçiş Olanakları
Marka İletişimi Önlisans Programından mezun olan öğrencilerin, örgün öğretim ya da açıköğretim lisans programlarının 5. yarıyılından lisans öğrenimine devam edebilmeleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girmeleri gerekmektedir.
Bu programdan mezun olan öğrenciler, dikey geçiş kapsamında başvurabilecekleri lisans programlarını, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren 2016 Meslek Yüksekokulları İle Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Kılavuzu’ndan detaylı bilgiye ulaşabilirler. Bu kılavuzda, adayların nasıl başvurabilecekleri, lisans programı tercihlerini nasıl yapacakları, sınav, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri, meslek yüksekokulu müdürlükleri ve açıköğretim önlisans programlarının bağlı olduğu birimlerce yürütülecek işlemlerle ilgili ilke ve kurallar yer almaktadır.
İş Olanakları
Marka İletişimi Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, üretim ve hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren kuruluşların; işletmelerin marka yönetimi birimlerinde, pazarlama bölümlerinde, reklam bölümlerinde, halkla ilişkiler bölümlerinde, kurumsal iletişim bölümlerinde ve reklam ajansları, halkla ilişkiler ajansları, yapım şirketlerinde çalışma olanağına sahip olabilmektedirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder