28 Mart 2016 Pazartesi

Fırsat Eşitliği Politikası

Amaç:
Açıköğretim Sistemi fırsat eşitliği sağlayan bir kurum olarak, çeşitli programları fırsat eşitliği ilkesine dayalı olarak ve programları etkin bir biçimde destekleyen öğrenme ortamları sağlayarak sürdürmeyi amaçlamaktadır. Bu politika aşağıda belirtilen amaçlarla desteklenmektedir:
  • Öğrenciler, insan kaynakları ve fakülte için eşit fırsatların ve farklılıkların etkin şekilde desteklendiği politikalar geliştirmek ve uygulamak,
  • Tüm öğrencilerin sunulan olanaklara eşit erişimini sağlamak,
  • Müfredat, değerlendirme, destek hizmetleri ve kaynakların sunulduğu eşit erişim olanaklarının tüm öğrenciler tarafından kullanılmasını sağlamak,
  • Açıköğretim Sistemi içindeki, öğrenci ve insan kaynakları arasındaki çeşitliliği koruyarak iyi ilişkiler sağlamak,
  • Hiçbir koşulda taciz, zorbalık ve ayrımcılığa meydan vermemek,
  • Açıköğretim Sistemi içindeki iş sahiplerinin çeşitliliğinin yansıtıldığı ve tamamlandığı bir ekibe yönelik çalışmak,
  • Tüm personelin fırsat eşitliğini ve farklı fırsatları kavramasını ve çalışmalarında uygulamalarını sağlamak,
  • Fırsat eşitliliğinin ve çeşitliliğinin sağlanması ve değerlendirilmesi için etkin sistemler kurmak,
  • İş ve hizmet sağlamada tüm eşitlik ilkelerine uygun hareket etmek.


Kapsam
Bu politika Açıköğretim Sistemi’nin tüm çalışanları, öğrencileri ve bağlı kuruluşları için uygulanmaktadır.
Politika Esasları
  • Açıköğretim Sistemi insan kaynağındaki ve öğrenci nüfusundaki çeşitliliğe önem vermekte ve Fakültelerin farklı yeterliliklere sahip olan personelin işe alımıyla yarar sağlayacağına ve farklı öğrenci nüfusunun taleplerini bu bağlamda karşılayacağına inanmaktadır.
  • Açıköğretim Sistemi, ayrımcılığa karşı olup tüm çalışanlara ve öğrencilere saygı göstermektedir. Irk, özürlülük, cinsiyet, yaş, inanç, nedeniyle oluşacak ayrımcılıktan arındırılmış pozitif bir çalışma ve öğretim alanı sağlamaktadır.
Politikanın Uygulanması
  1. Öğrenciler ve personele yönelik fırsat eşitliğinin oluşturulmasında geliştirilecek ve uygulanacak politikalar: · Fırsat eşitliğini ve iyi ilişkileri sağlamak üzere ırk, cinsiyet, özürlülük, yaş ve inançlara öncelik vermek ve düzenli bir şekilde gözden geçirmek,
  2. Tüm öğrenciler için erişim eşitliğinin sağlanması:
    • Fırsat eşitliğinin ve çeşitliliğin sağlanmasında tüm ders bilgilerinin açık ya da üstü kapalı ayrımcı bir dilden arındırmak,
    • Uygulanacak kuralları önceden açıklamak ve özürlü öğrencilere yönelik koşulları düzenlemek,
  3. Müfredat, değerlendirme, destek hizmetleri ve kaynakların sunulduğu eşit erişimin tüm öğrenciler tarafından kullanılması:
    • Çeşitlilik, cinsiyet, ırk, yaş, inanç ya da özürlülük gibi konuların müfredat içinde dikkate alınması müfredatlar arası konular olarak uygun içerikle verilmesini sağlamak,
    • Ders içeriği, öğretim stilleri açısından ortaya çıkacak önyargılara karşı öğretim elemanlarını çeşitlilik, içeren yaklaşımları uygulamalarında desteklemek,
    • Öğretim görevinde ya da müfredat-destekleme görevinde olan tüm personelin çeşitlilik, tolerans ve fırsat eşitliğini sağlayacak öğretim malzemelerini üretmek,
    • Ders malzemelerini ayrımcı ya da herhangi bir alana karşı önyargılı tasarlamamak ve eşitliği yansıtan pozitif ve çeşitli imgeleri içermek,
    • Açıköğretim Sisteminde yer alan kapsamlı tüm hizmetlere öğrencilerin eşit erişimini sağlamaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder