7 Mart 2016 Pazartesi

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık



Programın Amaçları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programının amacı, açıköğretim sistemiyle Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programını tercih eden öğrencilerin yerel ve küresel düzeyde halkla ilişkiler ve reklamcılık çalışmalarını anlayabilmeleri, sektöründeki gelişim ve değişimleri kavrayabilmeleri ve bu alandaki sektörü tanıyabilmelerini sağlamaktır.

Programa Kimler Kayıt Yaptırabilir?

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan 2016 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ile öğrenci kabul edilmektedir. 2016 YGS puan türlerinin en az birinden, 150 ve daha yukarı puan almış olanların 2016 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) tercih işlemlerinde kontenjan dâhilinde bu programa yerleştirilmesi halinde kayıt hakkı kazanmaktadırlar.
Bu programa kayıt olabilmek için Yeni Kayıt sayfasını inceleyebilirsiniz.

Okutulan Dersler - AKTS Kredileri

I.YARIYIL (Güz Dönemi)
Ders KoduDers AdıZorunlu/SeçmeliTeorik/UygulamaAKTS
BİL101UTemel Bilgi Teknolojileri IZorunlu3+03.0
İKT101Uİktisada GirişZorunlu3+04.0
İLT107Uİletişim BilgisiZorunlu3+04.0
İŞL107UGenel İşletmeZorunlu3+05.0
MEİ105USiyasal İletişimZorunlu3+03.0
PSİ103UPsikolojiZorunlu4+06.0
PZL103UPazarlama YönetimiZorunlu3+05.0
Toplam30
II.YARIYIL (Bahar Dönemi)
Ders KoduDers AdıZorunlu/SeçmeliTeorik/UygulamaAKTS
BİL102UTemel Bilgi Teknolojileri IIZorunlu3+03.0
HİT102UHalkla İlişkilerZorunlu3+04.0
İLT102UYeni İletişim TeknolojileriZorunlu3+04.0
İLT108USözlü ve Sözsüz İletişimZorunlu3+04.0
İLT114UStratejik İletişimZorunlu3+03.0
KÜL102UKültür TarihiZorunlu4+04.0
MAİ102UMarka ve YönetimiZorunlu3+04.0
PZL106UBütünleşik Pazarlama İletişimiZorunlu3+04.0
Toplam30
III.YARIYIL (Güz Dönemi)
Ders KoduDers AdıZorunlu/SeçmeliTeorik/UygulamaAKTS
HİT201UHalkla İlişkiler Uygulama TeknikleriZorunlu3+04.0
HİT203UHalkla İlişkiler YönetimiZorunlu3+04.0
İLT203UKurumsal İletişimZorunlu3+04.0
İLT207Uİkna Edici İletişimZorunlu3+04.0
İLT209Uİletişim AraştırmalarıZorunlu3+04.0
MAİ201UReklamcılıkZorunlu3+04.0
TAR201UAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IZorunlu3+03.0
İLT213UKurum KültürüZorunlu2+03.0
Toplam30
IV.YARIYIL (Bahar Dönemi)
Ders KoduDers AdıZorunlu/SeçmeliTeorik/UygulamaAKTS
HİT202UHalkla İlişkiler Uygulamaları ve Örnek OlaylarZorunlu3+04.0
HİT204UHalkla İlişkiler YazarlığıZorunlu3+04.0
HİT206UKurumsal Sosyal SorumlulukZorunlu3+03.0
İLT202UKriz İletişimi ve YönetimiZorunlu3+04.0
KÜL202UGörsel KültürZorunlu3+04.0
SOS316UMedya SosyolojisiZorunlu3+05.0
TAR202UAtatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi IIZorunlu3+03.0
İLT208UKurumsal Kimlik ve İmaj YönetimiZorunlu3+03.0
Toplam30
V.YARIYIL (Güz Dönemi)
Ders KoduDers AdıZorunlu/SeçmeliTeorik/UygulamaAKTS
İNG301UYabancı Dil IZorunlu0+03.0
İLT301UKamusal Halkla İlişkilerZorunlu3+04.0
PZL303UTanıtım ve PazarlamaZorunlu3+04.0
PZL305Uİnternet ve Mobil PazarlamaZorunlu3+05.0
MEİ301UMedyada Eleştirel YaklaşımlarZorunlu2+04.0
HİT301UKurumiçi Halkla İlişkilerZorunlu3+05.0
MEİ303UMedyada Dil KullanımıZorunlu3+05.0
Toplam30
VI.YARIYIL (Bahar Dönemi)
Ders KoduDers AdıZorunlu/SeçmeliTeorik/UygulamaAKTS
HİT302ULobicilik ve Halkla İlişkilerZorunlu3+06.0
HİT304UKamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkilerZorunlu3+06.0
HİT306USürdürülebilirlik ve Halkla İlişkilerZorunlu3+04.0
HİT308UHizmet PazarlamasıZorunlu3+05.0
İNG302UYabancı Dil IIZorunlu0+03.0
MEİ302UMedya İlişkileriZorunlu3+06.0
Toplam30
VII.YARIYIL (Güz Dönemi)
Ders KoduDers AdıZorunlu/SeçmeliTeorik/UygulamaAKTS
HUK213UMedya HukukuZorunlu3+04.0
İŞL293UGirişimcilik ve İş KurmaZorunlu3+04.0
MAİ203UMedya PlanlamaZorunlu3+04.0
PZL209UTüketici DavranışlarıZorunlu3+04.0
TÜR201UTürk Dili IZorunlu3+03.0
HİT401UHalkla İlişkiler Kampanya AnaliziZorunlu3+06.0
HİT403Uİtibar YönetimiZorunlu3+05.0
Toplam30
VIII.YARIYIL (Bahar Dönemi)
Ders KoduDers AdıZorunlu/SeçmeliTeorik/UygulamaAKTS
MAİ208UReklamda Yaratıcılık ve YazarlıkZorunlu3+04.0
MEİ208UMedya ve EtikZorunlu3+04.0
MEİ210UMedya ve ReklamZorunlu3+04.0
SOS206USosyal MedyaZorunlu3+04.0
TÜR202UTürk Dili IIZorunlu3+03.0
HİT402UHalkla İlişkiler AraştırmalarıZorunlu3+05.0
HİT404UReklam Kampanya AnaliziZorunlu3+06.0
Toplam30

Sınavların Değerlendirilmesi ve Ders Geçme

Sınavlar sayfasından;
  • Sınavların nasıl yapıldığı ve organizasyonu,
  • Sınavların hangi tarihlerde yapılacağı,
  • Sınava girmek için gerekli belgeleri ve sınavda uyulacak kuralların neler olduğu,
  • Sınav süreleri,
  • Sınavda sorulan sorular ve cevapların yayınlanması,
  • Sınav sonuçlarının ilan edilmesi,
  • Sınav sonuçlarına yapılacak itirazlar
hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.
Ayrıca, sınavların değerlendirilmesinde kullanılan yöntemleri bilmek ve derslerinizden nasıl geçebileceğinizi öğrenmek için Öğrenci Değerlendirme Sistemi sayfasından bilgi edinebilirsiniz.

Mezuniyet Koşulları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programında 240 AKTS kredilik ders alıp, tüm dersleri başarı ile tamamlayan FF, YZ, DZ notu olmayan, Genel Not Ortalaması (GNO) en az 2,00 olan ve diğer yükümlülükleri yerine getiren öğrenciler mezun olabilirler. Bu kredilerin altında eksik kredi ile mezun olunamaz.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programında mezuniyet koşullarını yerine getiren öğrenciler, “Açıköğretim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı Diploması” alırlar.

Sınavsız İkinci Üniversite Olanağı

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programından mezun olan öğrenciler, yaşam boyu öğrenme odaklı olan Anadolu Üniversitesinin sınavsız İkinci Üniversite kayıt türü ile aynı alanda olmamak üzere Açıköğretim, İktisat ve İşletme Fakültelerindeki önlisans veya lisans programlarından herhangi birini tercih ederek öğrenimlerine devam edebilirler.
İkinci Üniversite hakkında Nasıl Öğrenci Olabilirim? sayfasından bilgi alabilirsiniz.

Lisansüstü Eğitim Olanakları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programı mezunları isterlerse yükseköğrenimlerine, yüksek lisans ve doktora olanaklarını değerlendirerek devam edebilirler.

İş Olanakları

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar, kamu ve özel sektör kurumlarında istihdam edilebilir. Özel sektörde reklam ve halkla ilişkiler ajanslarının farklı bölümlerinde çalışabilecekleri gibi; firmaların iletişim, halkla ilişkiler, reklam bölümlerinde çalışabilirler. Kamu kurum ve kuruluşlarının iletişim ve kitle iletişimi ile ilgili bölümlerinde istihdam olanakları bulabilirler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder