28 Mart 2016 Pazartesi

Eğitimde Whatsapp dönemi

Manisa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi’nin taslağını hazırlayarak Whatsapp üzerinden hayata geçirdiği ’E-matematik’ projesi, Fatih Anadolu Lisesi’nde düzenlenen toplantıyla başladı. Whatsapp üzerinden hayata geçirilen ’E-matematik’ projesi sayesinde 9, 10, 11 ve 12’inci sınıf lise öğrencileri, akıllı telefonlarını eğitim için kullanacak. Manisa Milli Eğitim Müdür Yardımcısı ve Ar-Ge Birimi Sorumlusu Necmettin Okumuş, Fatih Anadolu Lisesi Toplantı Salonu’nda tanıtımı yapılan projeyle ilgili bilgi verdi.

Okumuş, "Hedefimiz bu proje ile öğrencilerin TEOG, YGS, LYS başarı düzeyini yükseltmek. Öğrencilerimiz matematik alanlarında çözemedikleri soruların fotoğrafını çekerek ya da yazarak Whatsapp grubundan paylaşacak. Gönüllü öğretmenlerimiz de öğrencilerimizin cevabını bilmediği soruların çözümü yapacak. Kurulan Whatsapp grubu, öğrencilerin aynı zamanda grup etkileşimi ile birlikte bilgi paylaşımını sağlayarak, başarılarını arttıracak. Bu sebeple de öğrencilerimiz interneti bilinçli bir şekilde kullanılmasına faydası olacak. Proje tüm öğrencilerimize hayırlı olsun" dedi.

Boğaziçi'nden lisansüstü programları için tanıtım günü

Boğaziçi Üniversitesi 2 Nisan Cumartesi günü 10.00-18.00 saatleri arasında 
Lisansüstü Programlar Tanıtım Günü düzenleyecek.
Boğaziçi Üniversitesi 2 Nisan Cumartesi günü 10.00-18.00 saatleri arasında Lisansüstü Programlar Tanıtım Günü düzenleyecek.


Boğaziçi Üniversitesi, lisans mezunu, eğitim aldığı branşta veya ileride çalışmak istediği alanlarda uzmanlaşmak isteyenler için lisansüstü programları tanıtım günü düzenliyor. 

Amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazandırmak, mesleki konuda derin bilgi kazandırmak ve mevcut bilginin uygulamada nasıl kullanılacağını göstermek olan lisansüstü programları, Boğaziçi Üniversitesi Öğrenci Faaliyetleri Binası’nda 2 Nisan Cumartesi günü 10.00-18.00 saatleri arasında yer alacak etkinlikle tanıtılacak. 

Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü, Biyomedikal Mühendisliği Enstitüsü, Çevre Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü ve Sosyal Bilimler Enstitüsü’nden öğretim üye ve öğrencilerin de katılacağı tanıtım gününde programlar hakkında detaylı bilgi sunulacak. 

Yüksek Lisans ve Doktora Programları ve İkinci Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programları tanıtımlarının da yapılacağı etkinlikte, lisansüstü programlarının yanı sıra, katılımcılara akademik hayat ve kariyer planlarıyla ilgili bilgilendirmeler yapılacak.
 

Üniversite Öğrencileri Gönüllü Matematik Eğitimi Veriyor

Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü üçüncü sınıf gönüllü öğrencileri topluma hizmet uygulamaları kapsamında Akpınar Köyü Ortaokulu öğrencilerinin matematik bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amacıyla Gönüllü Matematik Eğitimi projesi uyguluyor.

3 gün önce
Üniversite Öğrencileri Gönüllü Matematik Eğitimi Veriyor, System.String[]


Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü üçüncü sınıf gönüllü öğrencileri topluma hizmet uygulamaları kapsamında  Akpınar Köyü Ortaokulu öğrencilerinin matematik bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amacıyla Gönüllü Matematik Eğitimi projesi uyguluyor.

Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Emrullah Erdem'in yürüttüğü proje kapsamında  Adıyaman Üniversitesi ile  Adıyaman İl  Milli Eğitim Müdürlüğü arasında yapılan işbirliği yaparak  Adıyaman ÜniversitesiEğitim Fakültesi üçüncü sınıf gönüllü öğrencileri tarafından dezavantajlı konumda bulunan  Akpınar Köyü Ortaokulu öğrencilerine destek olduğunu söyledi. Yrd. Doç. Dr. Emrullah Erdem, "Bir dönem boyunca  Adıyaman Üniversitesi gönüllü öğrencilerinin her biri 3 öğrenci ile ilgilenerek matematik başarılarını artırmaya çalışıyor. Böylece hem  Adıyaman Üniversitesi'nde eğitim gören öğretmen adayları uygulamalı olarak geleceğe hazırlanırken hem de  Akpınar Köyü Ortaokulu öğrencilerine matematik dersi konusunda yardımcı oluyor" dedi. - ADIYAMAN

ÜNİVERSİTE

Üniversite ya da diğer adıyla yükseköğretim, üniversitelerde ve meslek yüksekokullarda en az 2 yıllık yapılan öğretimdir.

Üniversite mesleki eğitim zorluğuna göre genel olarak üçe ayrılır:
1- Fakülte (Lisans): En az 3 ya da 4 yıllık devamlı eğitimdir, bölümüne ve ülkeye göre göre 5-6 yıllık olanları da vardır.

2- Meslek Yüksekokulu (Önlisans, meslek yüksekokulu): 2 yıllık ön lisans eğitimidir.

3- Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu (Lisans, yüksekokul): 4 yıllık lisans eğitimidir.

Bunların yanı sıra öğrencilerin derslere fiziki olarak katılma zorunluluğu olmayan bir öğretim şekli olan açıköğretim üniversitesi' de ayrı bir çeşit olarak sayılabilir: Uzaktan eğitim prensibine dayalı son zamanlarda bilgisayar ve internet erişiminin artmasıyla daha da yaygınlaşan öğretim biçimidir. Ülkemizde 2 ve 4 yıllık lisans ve yüksek lisans öğretimleri yapılmaktadır.

Üniversite kelimesinin kökeni 
Üniversite, Eflatun ve Aristo'nun hiçbir politik ve dini baskı unsuru olmadan öğrencileri ile felsefi tartışma yarattıkları ortamdan esinlenerek günümüze kadar evrensel ölçekte bağımsız ve tüzel kişiliğe sahip kurumlar olarak "universitas" üniversite adını almışlardır. Üniversite felsefi tartışma ortamında akıl sürecini duygusal sürecin önüne alarak kişilerin olayları görerek ve tartışarak farkına varılabilirliğini sağlayan ortamlardır.

İlk üniversiteler 
İlk Üniversite "Konstantinopoli Üniversitesi", 425 yılında yüksek öğrenim kurumu olarak 425 yılında imparator naibi III. Michael tarafından 849 öğrenci tarafından öğrenci loncası olarak kurulmuştur. Bugünkü anlamda ilk üniversitelere Abbâsîler döneminde Bağdat'ta rastlanır. Eski Yunan ve Roma dönemlerinde bazı yüksek eğitim ve öğretim teşkilatları olmasına rağmen bunların bugünkü anlamda üniversite niteliği yoktur. Batıda üniversiteler İslam medeniyetinin Endülüs Emevî Devleti vâsıtasıyla Avrupa'ya girmesiyle başlar. Fas, Kurtuba ve Gırnata üniversiteleri, ilim ve fennin kilise ve piskoposların tesirindeki ruhban sınıfına mensup öğretim üyeleri olan okullara girmesine vesile olarak, sâdece hukuktan ibâret olan öğretim dalına tıp, astronomi, ilahiyat ve benzerlerinin de eklenmesini sağladı. O zamana kadar Avrupa kralları ve devlet adamları tedavi olmak için Kurtuba Üniversitesinin Tıp Fakültesine gelirlerdi. Bağdat'taki Nizâmiye Medresesi (1065), Osmanlılardaki ilk üniversite olan İznik Medresesi (1331) gibi misalleriyle de Selçuklular ve Osmanlılar döneminde hızla gelişen medrese müessesesi Tanzimata kadar fen derslerinde de söz sahibiydi (Bkz. Medrese). Fen dersleri kaldırılınca ilim ve fenni Endülüs Emevileri vasıtasıyla İslam medeniyetinden alan batı, doğuyu geçmeye başladı. Daha sonra (1863) Dârül-Fünun adı altında teşkilatlanan bu yüksek eğitim-öğretim müessesesi çeşitli safhalardan sonra 1933'te İstanbul Üniversitesi olarak yeniden düzenlendi.

Batıda Bologna, Pavia, Revenna ve Paris adları altında gelişmeye başlayan ilk üniversiteler uzun süre psikoposların kontrolünde kalmaya devam etti. Hattâ Bologna Üniversitesinin rektörleri öğrenciler tarafından seçilmekteydi. Öğrenciler nation denen dört gruba ayrılır ve her grubun lideri rektörün yanında yönetime katılırlardı. Buna rağmen asıl yönetici ve söz sahibi kimseler piskoposluktan gönderilen ve kançı denen kimselerdi. Paris Üniversitesinde ise öğrencilerle birlikte öğretim üyeleri de o yönetimde rol alırlardı. Fakat neticede yine kontrol piskoposluğundu. Sonraları üniversite rektörü piskoposluğa karşı otoritesini sağlayarak özerk hâle geldi. Bunu takiben papalığa bağlı olmayan İngiliz Oxford ve Cambridge üniversitelerinden sonra 14. yüzyıla kadar çeşitli Avrupa şehirlerinde üniversiteler kuruldu.

Türkiye devlet üniversiteleri 
Günümüzdeki teşkilat ve statüye sahip üniversiteler memleketimizde, 1863'te kurulan Dârülfünunla başlar. Avrupa üniversitelerinde eğitim öğretim kilisenin kontrolü altındaki teoloji (din ilmi)'ne dayanmasına rağmen Türklerin Selçuklu, Osmanlı ve daha pekçok değişik dönemlerde kurdukları çeşitli statülerdeki üniversitelerde pozitif bilimlerin de okutulması bakımından üniversite olarak bilimsel kariyerini başından günümüze kadar muhafaza etti. Bu sebeple Türkiye'de modern üniversitelerin ilki olan İstanbul Üniversitesi, 1453 senesinde Fatih Sultan Mehmed Hanın din ilimleri yanında fen ilimlerinin de okutulması için kurduğu Fatih Külliyesine (Medreseler topluluğu) dayanmakta olup, beş asırlık bir geçmişe sâhiptir. 1933'te kaldırılan Dârülfünun, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı olmak üzere muhtariyet ve tüzel kişiliği olmayan İstanbul Üniversitesi olarak yeniden teşkilatlandırıldı.Osman Hamdi'nin 1882'de kurduğu Sanayi-i Nefise Mektebi (şimdiki adı Mimar Sinan Üniversitesi) Türkiye'deki en köklü üniversitelerdendir. Bu arada Ankara'da çeşitli tarihlerde Hukuk (1927), Dil ve Tarih-Coğrafya (1935), Fen (1943) ve Tıp (1945) gibi fakülteler kuruldu. Aynı zamanda aslı 1773 yılına dayanan Yüksek Mühendis Mektebi, İstanbul Teknik Üniversitesi adını aldı (1944). 1945'te çıkarılan kânunla bütün üniversiteler, aynı hükümlere tabi olmak üzere ilim ve idarede muhtar tüzel kişilikler haline geldi. 1960'ta üniversiteler kanununda yapılan değişiklikle üniversiteler, fakülte, enstitü, yüksekokul ve araştırma kuruluşlarından meydana gelen, idari ve ilmî muhtariyeti olan eğitim, öğretim ve araştırma merkezleri hâline geldi. Yine bu kanuna göre yeni fakülte açılıp kapatılması için üniversite senatosunun teklifi ve Millî Eğitim Bakanının tasdik etmesiyle yürürlüğe girdi. 1961 Anayasası, 1971 Anayasa değişikliği ve 1982 Anayasası'nda üniversite teşkilâtlarında yapılan bazı değişiklikler esnasında memleket sathında çeşitli yeni üniversiteler kuruldu. 1955'te kurulan Trabzon'daki Karadeniz Teknik Üniversitesi, 1956'da İngilizce öğretim yapacak şekilde Ankara'da kurulan Ortadoğu Teknik Üniversitesi, 1954'te yine Ankara'da kurulan Hacettepe Üniversitesi, 1955'te İzmir'de kurulan Ege Üniversitesi, 1971'de Kayseri'de kurulan Erciyes Üniversitesi, 1976'de Robert Koleji'nin hükümete geçmesiyle kurulan ve İngilizce eğitim yapan İstanbul Boğaziçi Üniversitesi, 1957'de Erzurum'da kurulan Atatürk Üniversitesi bunların en önemlileridir. Orta öğretimin memleket sathında gittikçe yaygınlaşmasıyla ortaya çıkan talebe fazlalığını değerlendirmek için Millî Eğitim Bakanlığının açtığı çeşitli yüksek okulları Diyarbakır, Elazığ, Sivas, Malatya, Samsun, Eskişehir, Bursa, Edirne gibi illerde kurulan yeni üniversiteler takip etti. Akademi adı altında faaliyet göstermelerine müsade edilen bazı özel yüksek okullar, Anayasaya göre yüksek okul kurma yetkisi devlete ait olduğundan devletleştirildi. 1982 Anayasasıyla bütün yüksek öğrenim kurumları üniversite çatısı altına alındı. Bu kurumların kontrolü yine 1982'de kurulan Yüksek Öğretim Kurulu'na (YÖK) verildi. 1982'de kabul edilen kanun hükmündeki bir kararnameyle memleket sathındaki üniversiteler belirlenerek yeni bir düzene sokuldu.

Yönetim 
Üniversitelerin idaresi rektör, senato ve yönetim kurulu tarafından sağlanır. Senato rektörün başkanlığında fakülte dekanları ve her fakülteden bir temsilci profesörden meydana gelir. Senatonun görevi üniversiteyle ilgili kanun, tüzük tasarılarını ve yönetmelikleri hazırlar. Bütçe, seçim, yeni kürsü, enstitü açılması veya kaldırılmasıyla ilgili kararları, teklifleri inceler ve yürürlüğe koyar. Üniversite yönetim kurulu yine rektör başkanlığında, dekanlar ve seçimli üç profesörden meydana gelir. Rektörler, üç yılda bir üniversite öğretim üyelerinin seçtiği 6 adaydan, YÖK'ün seçtiği üç adaydan biri. Rektör, Cumhurbaşkanı tarafından atanır. Genel Sekreterse üniversitenin idarî işlerine bakar. Yazı işleri, personel, kütüphâne, hizmetliler buna bağlıdır.

Çift Üniversite Mezunu Çobanın Dramı

Çift Üniversite Mezunu Çobanın DramıBatmanın Beşiri İlçesinde ikamet eden ve iki üniversite bitirerek halen yüksek lisans yapan ancak iş bulmayan çoban Hüseyin Demir, yıllarca iş aradığını belirtti.



Yüksek lisanslı çoban
İki üniversiteyi bitiren ve kendi alanında Yüksek lisans yapan buna rağmen iş bulamayanHüseyin Demir (33), çobanlık yaparak ailesini geçindiriyor.
Siirt Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinden mezun olduktan sonra Yüksek Lisans yapan ve beraberinde Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İktisat bölümünü geçen sene bitiren Demir, yıllardır girdiği sınavlara rağmen halen iş bulamadığını belirtti.
İki gün sonra Dubai'de bir şirkette 2 yıllığına çalışmaya gidecek olan Demir, elinde iki üniversite diplomasına rağmen iş bulamamasıyla işsizliğin geldiği boyutları gösterdi.
"BAŞVURMADIĞIM YER KALMADI"
Batman İli Beşiri ilçesi Eskihamur (Nevale) köyü İslam (Gundık) mezrasında ikamet eden ve ailesiyle beraber hayvancılık yapan çift üniversite diplomalı çoban Hüseyin Demir, yıllarca Siirt ve Batmanda iş aradığını belirterek "Gittiğim bazı yerlerde yüksek puana rağmen mülakatları geçemedim. En son Beşiri Bahçeli köyü yakınlarında geçici olarak petrol şirketinde çalıştım ancak iş bitince yine işsiz kaldım. Son olarak İngilizcem iyi olduğu için Üniversiteden arkadaşlarımın vasıtasıyla Dubai'de 2 yıl boyunca iş yapacak bir şirkette muhasebeci olarak çalışmaya karar verdim. Sözleşmemi tamamladım ve haftaya iş başı yapacağım" dedi.

Fırsat Eşitliği Politikası

Amaç:
Açıköğretim Sistemi fırsat eşitliği sağlayan bir kurum olarak, çeşitli programları fırsat eşitliği ilkesine dayalı olarak ve programları etkin bir biçimde destekleyen öğrenme ortamları sağlayarak sürdürmeyi amaçlamaktadır. Bu politika aşağıda belirtilen amaçlarla desteklenmektedir:
  • Öğrenciler, insan kaynakları ve fakülte için eşit fırsatların ve farklılıkların etkin şekilde desteklendiği politikalar geliştirmek ve uygulamak,
  • Tüm öğrencilerin sunulan olanaklara eşit erişimini sağlamak,
  • Müfredat, değerlendirme, destek hizmetleri ve kaynakların sunulduğu eşit erişim olanaklarının tüm öğrenciler tarafından kullanılmasını sağlamak,
  • Açıköğretim Sistemi içindeki, öğrenci ve insan kaynakları arasındaki çeşitliliği koruyarak iyi ilişkiler sağlamak,
  • Hiçbir koşulda taciz, zorbalık ve ayrımcılığa meydan vermemek,
  • Açıköğretim Sistemi içindeki iş sahiplerinin çeşitliliğinin yansıtıldığı ve tamamlandığı bir ekibe yönelik çalışmak,
  • Tüm personelin fırsat eşitliğini ve farklı fırsatları kavramasını ve çalışmalarında uygulamalarını sağlamak,
  • Fırsat eşitliliğinin ve çeşitliliğinin sağlanması ve değerlendirilmesi için etkin sistemler kurmak,
  • İş ve hizmet sağlamada tüm eşitlik ilkelerine uygun hareket etmek.


Kapsam
Bu politika Açıköğretim Sistemi’nin tüm çalışanları, öğrencileri ve bağlı kuruluşları için uygulanmaktadır.
Politika Esasları
  • Açıköğretim Sistemi insan kaynağındaki ve öğrenci nüfusundaki çeşitliliğe önem vermekte ve Fakültelerin farklı yeterliliklere sahip olan personelin işe alımıyla yarar sağlayacağına ve farklı öğrenci nüfusunun taleplerini bu bağlamda karşılayacağına inanmaktadır.
  • Açıköğretim Sistemi, ayrımcılığa karşı olup tüm çalışanlara ve öğrencilere saygı göstermektedir. Irk, özürlülük, cinsiyet, yaş, inanç, nedeniyle oluşacak ayrımcılıktan arındırılmış pozitif bir çalışma ve öğretim alanı sağlamaktadır.
Politikanın Uygulanması
  1. Öğrenciler ve personele yönelik fırsat eşitliğinin oluşturulmasında geliştirilecek ve uygulanacak politikalar: · Fırsat eşitliğini ve iyi ilişkileri sağlamak üzere ırk, cinsiyet, özürlülük, yaş ve inançlara öncelik vermek ve düzenli bir şekilde gözden geçirmek,
  2. Tüm öğrenciler için erişim eşitliğinin sağlanması:
    • Fırsat eşitliğinin ve çeşitliliğin sağlanmasında tüm ders bilgilerinin açık ya da üstü kapalı ayrımcı bir dilden arındırmak,
    • Uygulanacak kuralları önceden açıklamak ve özürlü öğrencilere yönelik koşulları düzenlemek,
  3. Müfredat, değerlendirme, destek hizmetleri ve kaynakların sunulduğu eşit erişimin tüm öğrenciler tarafından kullanılması:
    • Çeşitlilik, cinsiyet, ırk, yaş, inanç ya da özürlülük gibi konuların müfredat içinde dikkate alınması müfredatlar arası konular olarak uygun içerikle verilmesini sağlamak,
    • Ders içeriği, öğretim stilleri açısından ortaya çıkacak önyargılara karşı öğretim elemanlarını çeşitlilik, içeren yaklaşımları uygulamalarında desteklemek,
    • Öğretim görevinde ya da müfredat-destekleme görevinde olan tüm personelin çeşitlilik, tolerans ve fırsat eşitliğini sağlayacak öğretim malzemelerini üretmek,
    • Ders malzemelerini ayrımcı ya da herhangi bir alana karşı önyargılı tasarlamamak ve eşitliği yansıtan pozitif ve çeşitli imgeleri içermek,
    • Açıköğretim Sisteminde yer alan kapsamlı tüm hizmetlere öğrencilerin eşit erişimini sağlamaktır.

Arnavutluk ve Bosna-Hersek Programları

Anadolu Üniversitesi; yarım yüzyılı aşan köklü geçmişiyle, kurumsallaşmasını tamamlamış, yenilikçi, atılımcı, dinamik bir Üniversite olarak Türkiye Cumhuriyetinin önde gelen kurumları arasında yer almaktadır. Anadolu Üniversitesi, Batı Avrupa'da yirmi yılı aşkın açıköğretim deneyimi ile de Türk yükseköğretim sistemi içinde "eğitimde fırsat eşitliği" ilkesini ger­çekleştirerek yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da eğitim hizmeti veren bir Türk üni­versitesidir. Üniversitemiz, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Batı Avrupa ülkelerinde­ki eğitim ve öğretim hizmetlerinin ardından üçüncü olarak, 2009-2010 öğretim yılından itiba­ren dost ve kardeş ülke Azerbaycan vatandaşlarına, 2012-2013 öğretim yılından itiba­ren Kosova, Makedonya ve Bulgaristan, 2015-2016 öğretim yılından itibaren de Arnavutluk ve Bosna-Hersek'teki soydaşlarımıza ulaşmaktadır.
Anadolu Üniversitesi, açıköğretim programlarında çağdaş eğitim teknolojisinin tüm ola­naklarını kullanmakta; kitaplar, akademik danışmanlık hizmetleri, video konferans, bilgisayar destekli eğitim hizmetleri, televizyon programları, e-öğrenme hizmetleri (e-sınav, e-alıştırma, e-kitap, e-danışmanlık, e-televizyon ve e-sesli kitap) ve öğrenci destek hizmetleri ile öğrencileri­ne bireyselleştirilmiş öğrenme ortam ve araçları sunmaktadır. Bu ortam ve araçlardaki biçim ve içerik sürekli olarak yeniden gözden geçirilerek güncellenmekte ve sistemin birer parçası olarak öğrencilerine hizmet vermektedir.
Arnavutluk ve Bosna-Hersek programları şunlardır;
Açıköğretim Fakültesi Önlisans Programları
  1. İlahiyat
  2. Turizm ve Otel İşletmeciliği
  3. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik  (Yeni)
  4. Yaşlı Bakımı  (Yeni)
Açıköğretim Fakültesi Lisans Programları
  1. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık  (Yeni)
  2. Sağlık Yönetimi  (Yeni)
  3. Sosyoloji
  4. Türk Dili ve Edebiyatı
  5. Yönetim Bilişim Sistemleri  (Yeni)
İktisat Fakültesi Lisans Programları
  1. İktisat
  2. Kamu Yönetimi
  3. Uluslararası İlişkiler
İşletme Fakültesi Lisans Programları
  1. Havacılık Yönetimi  (Yeni)
  2. İşletme *
  3. Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi  (Yeni)
2015-2016 öğretim yılında Bosna-Hersek Programlarından İşletme Fakültesi İşletme Lisans Programına öğrenci alımı yapılmayacaktır.
NAKİL TARİHLERİ
 Başvuru Tarihi
2016-2017  Arnavutluk ve Bosna-Hersek Programlarına Nakil İçin27 Haziran 2016 - 31 Ağustos 2016
SEÇME SINAVI BAŞVURULARI
Sınav TürüBaşvuru TarihiMazaretli Başvuru Tarihi
2015 Arnavutluk ve Bosna-Hersek Seçme Sınavı Başvuruları09 Eylül 2015 - 09 Ekim 201508 - 09 Ekim 2015
2016 Arnavutluk ve Bosna-Hersek Seçme Sınavı Başvuruları27 Haziran 2016 - 31 Ağustos 201629 - 31 Ağustos 2016
İNTERNET BAŞVURU, KAYIT, KAYIT YENİLEME TARİHLERİ
Kayıt Türüİnternet Başvuru* ve Kayıt TarihiMazeretli Kayıt Tarihi
GÜZ DÖNEMİ
- Seçme Sınavı Sonucu Yeni Kayıt
- Kayıt Yenileme
- İkinci Üniversite
- Dikey Geçiş
19 Ekim 2015 - 13 Kasım 201512 - 13 Kasım 2015
BAHAR DÖNEMİ- Kayıt Yenileme21 Mart 2016 - 01 Nisan 201631 Mart 2016 - 01 Nisan 2016
*Kayıt gruplarının Internet Başvuru işlemleri belirtilen tarihlerin ilk günü saat 00.00'da başlayacak, son günü saat 17.00'da sona erecektir.
SINAV TARİHLERİ
Sınav TürüSınav Tarihi
2015 Arnavutluk ve Bosna-Hersek Programları Seçme Sınavı11 Ekim 2015
Güz Dönemi Ara Sınavı09 - 10 Ocak 2016
Güz Dönemi Dönem Sonu Sınavı20 - 21 Şubat 2016
Bahar Dönemi Ara Sınavı14 - 15 Mayıs 2016
Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı25 - 26 Haziran 2016
2015-2016 Tek Ders Sınavı07 Ağustos 2016
2016 Arnavutluk ve Bosna-Hersek Programları Seçme Sınavı02 Ekim 2016
SINAV MERKEZLERİ
BulgaristanFilibe
KosovaPrizren, Priştine
MakedonyaGostivar, Üsküp
ArnavutlukTiran
Bosna-HersekSaraybosna
SINAV MERKEZİ DEĞİŞİKLİKLERİ İÇİN SON TARİHLER
Sınav TürüSon Değişiklik TarihiAçıklama
Güz Dönemi Ara13 Kasım 2015Son değişiklik tarihine kadar sınav merkezi değişikliği yapanlar, güz dönemi ara sınavına yeni sınav merkezlerinde girebilir.
Güz Dönemi Dönem Sonu08 Ocak 2016Son değişiklik tarihine kadar sınav merkezi değişikliği yapanlar, güz dönemi dönem sonu sınavına yeni sınav merkezlerinde girebilir.
Bahar Dönemi Ara01 Nisan 2016Son değişiklik tarihine kadar sınav merkezi değişikliği yapanlar, bahar dönemi ara sınavına yeni sınav merkezlerinde girebilir.
Bahar Dönemi Dönem Sonu13 Mayıs 2016Son değişiklik tarihine kadar sınav merkezi değişikliği yapanlar, bahar dönemi dönem sonu sınavına yeni sınav merkezlerinde girebilir.

Arnavutluk Kayıt Bürosu
Adres 
Telefon

Bosna-Hersek Kayıt Bürosu
Adres 
Telefon

Bulgaristan, Kosova ve Makedonya Programları

Anadolu Üniversitesi; yarım yüzyılı aşan köklü geçmişiyle, kurumsallaşmasını tamamlamış, yenilikçi, atılımcı, dinamik bir Üniversite olarak Türkiye Cumhuriyetinin önde gelen kurumları arasında yer almaktadır. Anadolu Üniversitesi, Batı Avrupa'da yirmi yılı aşkın açıköğretim deneyimi ile de Türk yükseköğretim sistemi içinde "eğitimde fırsat eşitliği" ilkesini ger­çekleştirerek yurt içinde olduğu gibi yurt dışında da eğitim hizmeti veren bir Türk üni­versitesidir. Üniversitemiz, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti ve Batı Avrupa ülkelerinde­ki eğitim ve öğretim hizmetlerinin ardından üçüncü olarak, 2009-2010 öğretim yılından itiba­ren dost ve kardeş ülke Azerbaycan vatandaşlarına, 2012-2013 öğretim yılından itiba­ren de Kosova, Makedonya ve Bulgaristan’daki  soydaşlarımıza ulaşmaktadır.
Anadolu Üniversitesi, açıköğretim programlarında çağdaş eğitim teknolojisinin tüm ola­naklarını kullanmakta; kitaplar, akademik danışmanlık hizmetleri, video konferans, bilgisayar destekli eğitim hizmetleri, televizyon programları, e-öğrenme hizmetleri (e-sınav, e-alıştırma, e-kitap, e-danışmanlık, e-televizyon ve e-sesli kitap) ve öğrenci destek hizmetleri ile öğrencileri­ne bireyselleştirilmiş öğrenme ortam ve araçları sunmaktadır. Bu ortam ve araçlardaki biçim ve içerik sürekli olarak yeniden gözden geçirilerek güncellenmekte ve sistemin birer parçası olarak öğrencilerine hizmet vermektedir.
Bulgaristan, Kosova ve Makedonya programları şunlardır;
Açıköğretim Fakültesi Önlisans Programları
  1. Dış Ticaret
  2. Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  3. İlahiyat
  4. Turizm ve Otel İşletmeciliği
  5. Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik  (Yeni)
  6. Yaşlı Bakımı  (Yeni)
Açıköğretim Fakültesi Lisans Programları
  1. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık  (Yeni)
  2. Sağlık Yönetimi  (Yeni)
  3. Sosyoloji
  4. Türk Dili ve Edebiyatı
  5. Yönetim Bilişim Sistemleri  (Yeni)
İktisat Fakültesi Lisans Programları
  1. İktisat
  2. Kamu Yönetimi
  3. Uluslararası İlişkiler
İşletme Fakültesi Lisans Programları
  1. Havacılık Yönetimi  (Yeni)
  2. İşletme
  3. Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi  (Yeni)

NAKİL TARİHLERİ
 Başvuru Tarihi
2015-2016 Bulgaristan, Kosova, Makedonya Programlarına Nakil İçin29 Haziran 2015 - 28 Ağustos 2015
2016-2017 Bulgaristan, Kosova, Makedonya Programlarına Nakil İçin27 Haziran 2016 - 31 Ağustos 2016
SEÇME SINAVI BAŞVURULARI
Sınav TürüBaşvuru TarihiMazaretli Başvuru Tarihi
2015 Bulgaristan, Kosova, Makedonya Seçme Sınavı Başvuruları29 Haziran 2015 - 30 Eylül 201529 - 30 Eylül 2015
2016 Bulgaristan, Kosova, Makedonya Seçme Sınavı Başvuruları27 Haziran 2016 - 31 Ağustos 201629 - 31 Ağustos 2016
İNTERNET BAŞVURU, KAYIT, KAYIT YENİLEME TARİHLERİ
Kayıt Türüİnternet Başvuru* ve Kayıt TarihiMazeretli Kayıt Tarihi
GÜZ DÖNEMİ
- Seçme Sınavı Sonucu Yeni Kayıt
- Kayıt Yenileme
- İkinci Üniversite
- Dikey Geçiş
- Lisans Tamamlama
19 Ekim 2015 - 13 Kasım 201512 - 13 Kasım 2015
BAHAR DÖNEMİ- Kayıt Yenileme21 Mart 2016 - 01 Nisan 201631 Mart 2016 - 01 Nisan 2016
*Kayıt gruplarının Internet Başvuru işlemleri belirtilen tarihlerin ilk günü saat 00.00'da başlayacak, son günü saat 17.00'da sona erecektir.
SINAV TARİHLERİ
Sınav TürüSınav Tarihi
2015 Bulgaristan, Kosova, Makedonya Programları Seçme Sınavı11 Ekim 2015
Güz Dönemi Ara Sınavı09 - 10 Ocak 2016
Güz Dönemi Dönem Sonu Sınavı20 - 21 Şubat 2016
Bahar Dönemi Ara Sınavı14 - 15 Mayıs 2016
Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı25 - 26 Haziran 2016
2015-2016 Tek Ders Sınavı07 Ağustos 2016
2016 Bulgaristan, Kosova, Makedonya Programları Seçme Sınavı02 Ekim 2016
SINAV MERKEZLERİ
BulgaristanFilibe
KosovaPrizren, Priştine
MakedonyaGostivar, Üsküp
ArnavutlukTiran
SINAV MERKEZİ DEĞİŞİKLİKLERİ İÇİN SON TARİHLER
Sınav TürüSon Değişiklik TarihiAçıklama
Güz Dönemi Ara13 Kasım 2015Son değişiklik tarihine kadar sınav merkezi değişikliği yapanlar, güz dönemi ara sınavına yeni sınav merkezlerinde girebilir.
Güz Dönemi Dönem Sonu08 Ocak 2016Son değişiklik tarihine kadar sınav merkezi değişikliği yapanlar, güz dönemi dönem sonu sınavına yeni sınav merkezlerinde girebilir.
Bahar Dönemi Ara01 Nisan 2016Son değişiklik tarihine kadar sınav merkezi değişikliği yapanlar, bahar dönemi ara sınavına yeni sınav merkezlerinde girebilir.
Bahar Dönemi Dönem Sonu13 Mayıs 2016Son değişiklik tarihine kadar sınav merkezi değişikliği yapanlar, bahar dönemi dönem sonu sınavına yeni sınav merkezlerinde girebilir.

Bulgaristan Kayıt Bürosu
AdresHristo Dyukmedzhiev Sokak No:25 Plovdiv/Filibe - Bulgaristan
Telefon
(00359) 32262232
Kosova Kayıt Bürosu
AdresRemzi Ademaj Nr. 53 A Prizren - Kosova
Telefon
(00377) 44926193
Makedonya Kayıt Bürosu
AdresBraka Ginovski Br: 1 Gostivar - Makedonya
Telefon
(00389) 42272777